Algemene voorwaarden
Inhoudsopgave
- Artikel 1 – Definities
- Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
- Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Artikel 4 – Het aanbod
- Artikel 5 – De overeenkomst
- Artikel 6 – Herroepingsrecht
- Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
- Artikel 11 – De prijs
- Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
- Artikel 13 – Levering en uitvoering
- Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
- Artikel 15 – Betaling
- Artikel 16 – Klachtenregeling
- Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
- Dag: kalenderdag.
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
- Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping.
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
- Naam ondernemer: Versmarkt Vreeburg V.O.F.
- Vestigingsadres: Duivenvoorde 384, 2261AS Leidschendam
- Telefoonnummer: 0703204252
- Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 14:00 uur
- E-mailadres: bestel@versmarktvreeburg.nl
- KvK-nummer: 62278339
- BTW-identificatienummer: NL854742165B01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, zal voorafgaand aan de overeenkomst worden aangegeven waar de voorwaarden kunnen worden ingezien en op verzoek van de consument kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld, zodat deze eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
- Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, geldt het tweede en derde lid overeenkomstig en kan de consument zich in geval van tegenstrijdigheid beroepen op de voor hem meest gunstige bepaling.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling mogelijk te maken. Afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat duidelijke informatie over de rechten en verplichtingen van de consument bij aanvaarding van het aanbod.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders informeren of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en of er andere feiten en factoren zijn die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien de ondernemer gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, mag hij gemotiveerd een bestelling of aanvraag weigeren of bijzondere voorwaarden stellen.
- De ondernemer verstrekt uiterlijk bij levering de volgende informatie aan de consument, schriftelijk of op een duurzame gegevensdrager:
- Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.
- De voorwaarden en wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken of een duidelijke melding als het herroepingsrecht is uitgesloten.
- De informatie over garanties en bestaande service na aankoop.
- De prijs, inclusief alle belastingen, de kosten van aflevering en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst.
- De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien deze een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- Indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
- In geval van een duurtransactie is bovenstaande bepaling alleen van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht bij producten
- De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet verplichten tot opgave van zijn reden(en).
- De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een door hem aangewezen derde (die niet de vervoerder is), het product heeft ontvangen, of:
- a) Bij meerdere producten in één bestelling: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen.
- b) Bij een product dat uit verschillende zendingen of onderdelen bestaat: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
- c) Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd
- De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
- De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd bij niet informeren over herroepingsrecht
- Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd.
- Indien de ondernemer de in het vorige lid bedoelde informatie alsnog verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Hij mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen, zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen.
- De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product als gevolg van omgang met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
- De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product indien de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn aan de ondernemer via het modelformulier voor herroeping of op een andere ondubbelzinnige wijze.
- Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug of overhandigt hij dit aan de ondernemer of een gemachtigde van de ondernemer.
- De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product, tenzij de ondernemer heeft nagelaten te vermelden dat de consument deze kosten zelf moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- De ondernemer stuurt na ontvangst van de melding van herroeping onverwijld een ontvangstbevestiging aan de consument.
- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten, binnen 14 dagen na de melding van herroeping. Hij mag echter wachten met terugbetaling totdat hij het product heeft ontvangen of totdat de consument heeft aangetoond dat hij het product heeft teruggezonden.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de volgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, mits hij dit duidelijk vermeldt bij het aanbod:
- Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de ondernemer geen invloed heeft.
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
- Verzegelde producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken.
- Producten die na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en gemaakt zijn op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument.
Artikel 11 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen niet verhoogd, behalve als gevolg van wijzigingen in btw-tarieven.
- Indien de ondernemer prijzen aanbiedt die gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waarop hij geen invloed heeft, wordt dit bij het aanbod vermeld.
- De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
- De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, en de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.
- Een door de ondernemer, diens toeleverancier of importeur verstrekte extra garantie beperkt nooit de wettelijke rechten van de consument.
Artikel 13 – Levering en uitvoering
- De ondernemer neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij het uitvoeren van bestellingen en het beoordelen van aanvragen tot levering van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
- De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument.
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd, behalve bij dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften, waarbij een verlenging van maximaal drie maanden is toegestaan.
Artikel 15 – Betaling
- Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en een termijn van 14 dagen heeft gekregen om alsnog te betalen, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Daarnaast is de ondernemer gerechtigd de buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Artikel 16 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt klachten conform deze procedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij de ondernemer.
- De ondernemer beantwoordt ingediende klachten binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vereist, wordt de consument binnen 14 dagen op de hoogte gebracht van de verwachte termijn.
- De consument dient de ondernemer minimaal vier weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat er een geschil dat vatbaar is voor geschilbeslechting.
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Minimaal bestelbedrag
Het minimale bestelbedrag bij Versmarkt Vreeburg bedraagt € 15,00.
Privacy & Veiligheid
- De ondernemer doet zijn uiterste best om de website virusvrij te houden, maar kan dit niet garanderen.
- De website bevat links naar websites van derden. De ondernemer selecteert deze zorgvuldig, maar is niet verantwoordelijk voor de inhoud of het functioneren van externe websites.
Leeftijdsgrens
- Alleen personen van 18 jaar en ouder kunnen zich inschrijven en bestellingen plaatsen bij Versmarkt Vreeburg.
- Bij levering van alcoholhoudende producten, tabaksproducten of medicijnen dient de consument een geldig legitimatiebewijs te tonen.
- Indien de consument niet voldoet aan de leeftijdsgrens, wordt de bestelling niet afgegeven en wordt een annuleringskost van € 12,50 in rekening gebracht.